ניווט: עמוד הבית // מה היתרונות לביצוע קידוחים אופקיים במרחב עירוני?

מה היתרונות לביצוע קידוחים אופקיים במרחב עירוני?

קידוחים מהווים חלק בלתי נפרד מהפעולות הנעשות לצורך עבודות בנייה, תשתית או פיתוח. במקרה של מרחב עירוני קיים, המשימה הופכת למורכבת יותר מבחינה טכנית, כאשר הבנייה הקיימת והסיכון לפגיעה בתשתיות מצריכים זהירות יתרה. קידוחים אופקיים הנעשים על ידי חברות קידוחים המתמחות בכך הם המפתח היעיל ביותר להתמודדות עם הבעיה.

על הקידוחים האופקיים

site-208251_640כפי שניתן להסיק משם, קידוחים אופקיים הם שונים ביחס לסוג "המסורתי" של קידוחים הנעשים אנכית, כלומר לעומק. העיקרון כאן הוא שאנשי החברה יבצעו קידוח בסלע על מנת להגיע לעומק מינימלי מתחת לפני השטח – לרוב, כמה מטרים בודדים בלבד – ומשם יתקדמו בכיוון אופקי מתחת לפני הקרקע. היתרון הראשון המסתתר בכך הוא שהקידוח מאפשר לצמצם את ההפרעה לסביבה, שמאפיינת בוודאי כל מרחב עירוני, למינימלית. אם לוקחים בתור דוגמא מייצגת את הכבישים השונים, הרי שקידוח אופקי המתוכנן בקפידה יכול להבטיח שהתנועה בכביש תהיה סדירה גם במהלך תקופת הקידוחים, מה שממש אי אפשר להגיד על הקידוחים האנכיים.

הקידוחים האופקיים, בהמשך לכך, מסייעים לחסוך בעלות שלה ולהקטין את זמן הביצוע שלה. אפשר להדגים זאת באמצעות תרחיש הקידוח בכביש שתואר מעלה – אין כאן צורך בחסימת הכביש, דבר שמקל על התושבים ועל גורמי השיטור שידאגו שהוא אכן יישאר חסום. סוגיה משמעותית אחרת התורמת לחיסכון היא שקידוחים אופקיים לא בהכרח מצריכים חפירות מוקדמות.

התאמה למשימה ספציפית

קידוחים אופקיים יכולים להתבצע כיום בתנאי סביבה שונים, כאשר המעלה המשמעותית שלהם מהבחינה הזו היא היכולת להתאים את הקידוח לאופי העבודה, גמישות אשר מאפיינת את הקידוחים האנכיים. את הנחת התשתית לביצוע הקידוח, כפי שמאפיין למשל קידוח בסלע, ניתן לעשות על פי התנאים הספציפיים של השטח, או לחלופין הדרישות של אלה שמבצעים את העבודה. את המרחקים בין נקודות הקידוח ניתן להתאים גם כן לאופי המשימה. כמו כן ניתן להתאים גם את עומק הקידוח. חברות קידוח מקצועיות שלוקחות על עצמן את המשימה יעשו זאת ללא דופי, כשבמעמד הבחירה של החברה צריך לראות האם היא אכן מתמחה בסוג זה של קידוחים ומחזיקה בכוח אדם ובציוד שמאפשר לבצע זאת.

 

תוכן עניינים

שתף באמצעות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

המשך קריאה

שאלות - תשובות

בין השירותים וסוגי הקידוחים הניתנים על ידי החברה תוכלו למצוא:

קידוחים אופקיים
קידוח אינטגרלי HDD
קידוח בסלע HDD
קידוחים לקוי ביוב
קידוחים לקוי מים
קידוחים לקוי גז
קידוחים לקוי חשמל ותקשורת
קידוחי פלדה

בנוסף מעניקה החברה שירותי ייעוץ לקידוחים ולפרויקטים מורכבים.

חברתנו זכתה לבצע פרויקטים עבור מגוון של מאות חברות וגופים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא שמות כמו חברת אורנג', סלקום,HOT, בזק וחברת החשמל.

כחברת קידוחים מהמובילות בישראל זכינו לבצע פרויקטים מורכבים ומעניינים כאחד. בין הפרויקטים אותם ביצענו תוכלו למצוא למשל:

  • קידוח של 4 קנים 8" באורך 160 מ' באילת עבור חברת חשמל
  • קידוח לביוב בקוטר 10" באורך של 110 מ' בצומת הצ'ק-פוסט בחיפה עבור טר-ארמה.
  • "קידוח לביוב בקוטר 8" באורך 160 מ' בבסיס שיזפון בערבה עבור משרד הביטחון.
  • קידוחים באורך של 300 מ' רציפים בתל אביב עבור חברת הוט.

כל עובדי החברה הנם אנשים בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הקידוחים בכלל ובתחום הקידוחים האופקיים בפרט – בזכות עובדינו המנוסים, חברתנו צברה את המוניטין שלה בתחום זה.

אנו מעניקים ייעוץ לקידוחים למגוון גופים ובהם מהנדסים, קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות – כל אלו הם גופים שמבצעים באופן שוטף קידוחים שונים. אנו מאמינים שעל מנת להעניק שירות ייעוץ לקידוחים בצורה הכי טובה, יש להגיע למקום הקידוח עצמו ולערוך סריקות של המערכות הקיימות בשטח – רק לאחר מכן אנו מסיקים כיצד יש לבצע את הקידוח.

נגישות