ניווט: עמוד הבית // קידוחים אופקיים מתחת לכביש – איך זה עובד?

קידוחים אופקיים מתחת לכביש – איך זה עובד?

השירותים של חברות קידוחים נדרשים חדשות לבקרים, כאשר בכל אחד מהמקרים חשוב להתאים את אמצעי הקידוח לסוג הקידוח הדרוש, ובעיקר לתנאי השטח. המקרה בו מתעורר צורך בקידוח בשטח עירוני נחשב למורכב ביותר, ועל אחת כמה וכמה מתחת לכביש – זאת בעיקר עקב ה"מחסומים" המונחים בכל פינה בשטח שכזה, הרצון שלא לפגוע בתשתיות חיוניות וגם לא להפריע לאורח החיים השוטף. קידוחים אופקיים, במצב הדברים הזה, הם הפתרון האופטימלי.

העיקרון המרכזי של הקידוח האופקי

החשיבות של ציוד מתקדם בקידוחים אופקייםקידוחים אופקיים מבוססים על מספר שלבים. הראשון שבהם הוא קידוח ניסיון, שמבוצע במטרה ללמוד את השטח ולהבטיח שלא תהיה פגיעה בתשתיות חיוניות. הקידוח עצמו מבוצע באמצעות חדירה לפנים הקרקע (מתחת לכביש) למרחק של מספר מטרים, על פי מאפייני השטח ובהתאם למטרות הקידוח. לאחר מכן מוחלפת המקדחה והקידוח מתבצע אופקית, עד לנקודת היעד שנקבעה לו.

כבר מההגדרה הבסיסית הזו של קידוחים אופקיים, אפשר ללמוד על היתרונות המרכזיים שלהם. מכיוון שהשינוי של השטח החיצוני הוא מינימלי, ועל רקע העובדה שהעבודה מתבצעת בעיקרה מתחת לאדמה, ניתן לבצע את הקידוח מבלי לפגוע בתשתיות או בשגרת החיים מעל הכביש. אם לוקחים בחשבון את העובדה ששיבוש פני הכביש משמעו הפרעה לאינספור אנשים – בייחוד כשמדובר בעורקי תנועה מרכזיים – מבינים מדוע היתרון הזה הוא משמעותי.

היעילות של קידוחים אופקיים, בעיקר כאשר חברות קידוחים מהשורה הראשונה הן שנוטלות את המושכות, גבוהה במיוחד: תוך פרק זמן קצר ניתן לכסות שטח רחב, וזאת להבדיל מקידוחים אנכיים שמצריכים מאמצים כבירים על כל מטר. הקידוחים האופקיים מציעים למבצעים מידה בלתי מבוטלת של גמישות, למשל בכל הנוגע לקוטר הקידוח הנדרש, מה שמקרב עוד יותר את מזמיני השירות לעבר הגשמת המטרה שלהם בפשטות יחסית.

תוכן עניינים

שתף באמצעות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

המשך קריאה

שאלות - תשובות

בין השירותים וסוגי הקידוחים הניתנים על ידי החברה תוכלו למצוא:

קידוחים אופקיים
קידוח אינטגרלי HDD
קידוח בסלע HDD
קידוחים לקוי ביוב
קידוחים לקוי מים
קידוחים לקוי גז
קידוחים לקוי חשמל ותקשורת
קידוחי פלדה

בנוסף מעניקה החברה שירותי ייעוץ לקידוחים ולפרויקטים מורכבים.

חברתנו זכתה לבצע פרויקטים עבור מגוון של מאות חברות וגופים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא שמות כמו חברת אורנג', סלקום,HOT, בזק וחברת החשמל.

כחברת קידוחים מהמובילות בישראל זכינו לבצע פרויקטים מורכבים ומעניינים כאחד. בין הפרויקטים אותם ביצענו תוכלו למצוא למשל:

  • קידוח של 4 קנים 8" באורך 160 מ' באילת עבור חברת חשמל
  • קידוח לביוב בקוטר 10" באורך של 110 מ' בצומת הצ'ק-פוסט בחיפה עבור טר-ארמה.
  • "קידוח לביוב בקוטר 8" באורך 160 מ' בבסיס שיזפון בערבה עבור משרד הביטחון.
  • קידוחים באורך של 300 מ' רציפים בתל אביב עבור חברת הוט.

כל עובדי החברה הנם אנשים בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הקידוחים בכלל ובתחום הקידוחים האופקיים בפרט – בזכות עובדינו המנוסים, חברתנו צברה את המוניטין שלה בתחום זה.

אנו מעניקים ייעוץ לקידוחים למגוון גופים ובהם מהנדסים, קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות – כל אלו הם גופים שמבצעים באופן שוטף קידוחים שונים. אנו מאמינים שעל מנת להעניק שירות ייעוץ לקידוחים בצורה הכי טובה, יש להגיע למקום הקידוח עצמו ולערוך סריקות של המערכות הקיימות בשטח – רק לאחר מכן אנו מסיקים כיצד יש לבצע את הקידוח.

נגישות