ניווט: עמוד הבית // האתגר לבצע קידוח אופקי בקרקע חולית

האתגר לבצע קידוח אופקי בקרקע חולית

נסו לדמיין לעצמכם חפירת בור על חוף הים, בהשוואה לחפירת בור על קרקע המרוחקת כמה קילומטרים מהים. מדובר בשתי משימות שונות לחלוטין: בעוד שחפירת בור על החוף נחשבת קלה יותר, חפירה בקרקע איתנה ויציבה יותר היא סגנון משימה אחר – האדמה הרבה פחות רכה.

קידוח בקרקע חולית עם קידוחים אופקיים
קידוח בקרקע חולית (תמונה: Gidion Lubbe)

אדמה חולית מהווה אתגר עבור חברות קידוחים רבות, מכיוון שהקידוח נעשה באדמה רכה. באזורים הקרובים לים (מישור החוף למשל), ישנם מאפייני קרקע ספציפיים המשפיעים על תהליכים בה, כמו למשל סחיפת קרקע. זו הסיבה שבגללה חברת קידוחים צריכה להיות מקצועית מאוד ולבצע את העבודה בצורה יסודית שתבטיח שהצינורות השונים או היסודות שיעברו מתחת לאדמה, יהיו יציבים.

על מנת שקידוח בקרקע חולית יהיה מוצלח, יש לקדוח לעומק, עד אשר מגיעים לקרקע יציבה. הדבר מחייב מחברות קידוחים להעסיק אנשי מקצוע מיומנים ולהשתמש בציוד מתקדם. בקידוחים מסוג זה יש להקפיד יותר מתמיד על דיוק מקסימלי ושמירה על המתווה שקבע המהנדס, אם מדובר בקידוח שהוא חלק מפרויקט בנייה. ככל שהאדמה תהיה רכה יותר, כך עלולים להתרחש בה שינויים בעתיד ולכן חשוב שעבודת הקידוח תהיה יציבה.

חשוב לעבוד עם ציוד מתקדם ואיכותי

קיימת חשיבות גדולה לציוד הקצה שבו משתמשת החברה לשם ביצוע הקידוחים אופקיים. ייתכן כי קידוח מסוים יבוצע באמצעות ציוד שאינו מתאים לקרקע חולית ולכן הוא לא יחזיק מעמד למשך זמן רב. כאן קיימת חשיבות עליונה לביצוע בדיקה של הקרקע עוד בטרם מתחילים בקידוח וקבלת כמה שיותר נתונים על אודותיה.

שיטה מקובלת על חברות קידוחים היא שימוש בתמיסת בטונייט כאשר עליהן לקדוח בקרקע חולית. תמיסת הבטונייט מיועדת לשמור על יציבות הבור, עד לסיום עבודת היסודות, במקרה שבו מדובר בקידוחים לפרויקטי בנייה. כך קל יותר לחדור לקרקע החולית ובמיוחד לקרקעות שבהן יש מי תהום – ובאופן זה מצטמצמת סכנת התמוטטות של הקרקע לאחר הקידוח או אפילו במהלכו.

תוכן עניינים

שתף באמצעות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

המשך קריאה

שאלות - תשובות

בין השירותים וסוגי הקידוחים הניתנים על ידי החברה תוכלו למצוא:

קידוחים אופקיים
קידוח אינטגרלי HDD
קידוח בסלע HDD
קידוחים לקוי ביוב
קידוחים לקוי מים
קידוחים לקוי גז
קידוחים לקוי חשמל ותקשורת
קידוחי פלדה

בנוסף מעניקה החברה שירותי ייעוץ לקידוחים ולפרויקטים מורכבים.

חברתנו זכתה לבצע פרויקטים עבור מגוון של מאות חברות וגופים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא שמות כמו חברת אורנג', סלקום,HOT, בזק וחברת החשמל.

כחברת קידוחים מהמובילות בישראל זכינו לבצע פרויקטים מורכבים ומעניינים כאחד. בין הפרויקטים אותם ביצענו תוכלו למצוא למשל:

  • קידוח של 4 קנים 8" באורך 160 מ' באילת עבור חברת חשמל
  • קידוח לביוב בקוטר 10" באורך של 110 מ' בצומת הצ'ק-פוסט בחיפה עבור טר-ארמה.
  • "קידוח לביוב בקוטר 8" באורך 160 מ' בבסיס שיזפון בערבה עבור משרד הביטחון.
  • קידוחים באורך של 300 מ' רציפים בתל אביב עבור חברת הוט.

כל עובדי החברה הנם אנשים בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הקידוחים בכלל ובתחום הקידוחים האופקיים בפרט – בזכות עובדינו המנוסים, חברתנו צברה את המוניטין שלה בתחום זה.

אנו מעניקים ייעוץ לקידוחים למגוון גופים ובהם מהנדסים, קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות – כל אלו הם גופים שמבצעים באופן שוטף קידוחים שונים. אנו מאמינים שעל מנת להעניק שירות ייעוץ לקידוחים בצורה הכי טובה, יש להגיע למקום הקידוח עצמו ולערוך סריקות של המערכות הקיימות בשטח – רק לאחר מכן אנו מסיקים כיצד יש לבצע את הקידוח.

נגישות