ניווט: עמוד הבית // כיצד מבצעים קידוחים אופקיים בדרך המקצועית ביותר?

כיצד מבצעים קידוחים אופקיים בדרך המקצועית ביותר?

קידוחים אופקיים נדרשים בלא מעט תרחישים. זוהי הדרך היעילה ביותר, ולעתים גם היחידה, לבצע עבודות קידוחים שונות עם מינימום מאמצים והפרעה לסביבה, או אפילו בעלויות נמוכות ביחס לשיטות אחרות של קידוחים. מה שחשוב להדגיש הוא שכדי שהפעולה תיעשה על הצד הטוב ביותר, חשוב לוודא שהביצוע שלה הוא 'על פי הספר'. לפניכם מספר דגשים חיוניים בדרך להצלחת התהליך.

חשיבותו של תכנון

natural-gas-863266_640קידוחים אופקיים, אפילו יותר מאשר חבריהם האנכיים, צריכים להתבצע תוך תשומת לב מלאה ולאחר תכנון מקיף. נקודת ההתחלה בכל אחד מהמקרים היא קידוח ניסיון, שמטרתו העיקרית היא לוודא שהקידוח מתאים לתנאי השטח, וחשוב לא פחות – שניתן יהיה לבצע אותו מבלי לפגוע בסביבה הקרובה. מבחינה מעשית, שירות חיוני שמציעות חברות הפועלות בשדה המשחק הוא בדיקה של השטח, מדידות והצבת תשתיות שונות. ללא פעולות אלה, סיכויי ההצלחה יורדים.

פעולות המתבצעות בשטח

לאחר התכנון, יש צורך לצאת לדרך. ההליך הזה כולל בתוכו מספר נקודות שחשוב להתייחס אליהן. הראשונה היא ששיטת העבודה הנכונה היא קדיחה לעומק מסוים – העומק הקטן ביותר שמאפשר לבצע את המשימה הספציפית – ולאחר מכן החלפה של המקדח (קידוחים אופקיים מצריכים ציוד שונה ביחס לסוגים אחרים של קידוחים). את הקידוח יש לבצע באופן הפוך, עד לנקודת ההתחלה שלו, מה שייצור את הקוטר האופטימלי לעבודה ויבטיח שהקידוח ייעשה בצורה מופתית, מבלי לפספס דבר.

חלק מרכזי אחר בתהליך הוא הכנסת הצינורות, אליהם מוצמד ראש הקידוח. הדגש כאן הוא על הרחבה של קוטר הקידוח, ככל שמתקדמים, והכנסה במקביל של הצינור.

מעל הכול: בחירת חברה מקצועית

הנקודה האחרונה נראית אולי מובנית מאליה, אך בפועל לא כולם מקפידים עליה: במקרה של קידוחים, בלי קשר לסוגם, אסור להתפשר. חייבים לבחור בחברות המנוסות בביצוע המשימה, כאלה שמחזיקות בכוח אדם מיומן ובכלים שמסוגלים להשלים אותה ללא דופי. יש לבחון את ההסמכות של החברה, ההכשרות של אנשיה והציוד בו הם נעזרים.

כמובן שמומלץ להעדיף חברות אשר ביצעו במהלך השנים פרויקטים הדומים בהיקפם או בסוגם למלאכה הספציפית שיש לעשות, ניסיון שמגדיל פעמים רבות את סיכויי ההצלחה.

 

תוכן עניינים

שתף באמצעות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

המשך קריאה

שאלות - תשובות

בין השירותים וסוגי הקידוחים הניתנים על ידי החברה תוכלו למצוא:

קידוחים אופקיים
קידוח אינטגרלי HDD
קידוח בסלע HDD
קידוחים לקוי ביוב
קידוחים לקוי מים
קידוחים לקוי גז
קידוחים לקוי חשמל ותקשורת
קידוחי פלדה

בנוסף מעניקה החברה שירותי ייעוץ לקידוחים ולפרויקטים מורכבים.

חברתנו זכתה לבצע פרויקטים עבור מגוון של מאות חברות וגופים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא שמות כמו חברת אורנג', סלקום,HOT, בזק וחברת החשמל.

כחברת קידוחים מהמובילות בישראל זכינו לבצע פרויקטים מורכבים ומעניינים כאחד. בין הפרויקטים אותם ביצענו תוכלו למצוא למשל:

  • קידוח של 4 קנים 8" באורך 160 מ' באילת עבור חברת חשמל
  • קידוח לביוב בקוטר 10" באורך של 110 מ' בצומת הצ'ק-פוסט בחיפה עבור טר-ארמה.
  • "קידוח לביוב בקוטר 8" באורך 160 מ' בבסיס שיזפון בערבה עבור משרד הביטחון.
  • קידוחים באורך של 300 מ' רציפים בתל אביב עבור חברת הוט.

כל עובדי החברה הנם אנשים בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הקידוחים בכלל ובתחום הקידוחים האופקיים בפרט – בזכות עובדינו המנוסים, חברתנו צברה את המוניטין שלה בתחום זה.

אנו מעניקים ייעוץ לקידוחים למגוון גופים ובהם מהנדסים, קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות – כל אלו הם גופים שמבצעים באופן שוטף קידוחים שונים. אנו מאמינים שעל מנת להעניק שירות ייעוץ לקידוחים בצורה הכי טובה, יש להגיע למקום הקידוח עצמו ולערוך סריקות של המערכות הקיימות בשטח – רק לאחר מכן אנו מסיקים כיצד יש לבצע את הקידוח.

נגישות