ניווט: עמוד הבית // האם קידוחים אופקיים מונעים חפירות מקדימות?

האם קידוחים אופקיים מונעים חפירות מקדימות?

תחום הקידוחים נחשב כיום למורכב מאוד, עם מגוון רחב של שיטות וכלים שנלקחים בחשבון. אחת ההחלטות הנפוצות ביותר כיום, בטח ובטח בתנאים מורכבים, היא ביצוע קידוחים בצורה אופקית. קידוחים אלה מחייבים תכנון מוקדם וציוד מתאים, אך עבור אלה שעושים זאת מסתתרים יתרונות דוגמת קיצור תהליכים, מניעת שיבוש אורח החיים באזור העבודה ולעתים גם צמצום עלויות.

שאלה שעולה בלא מעט מקרים, הנוגעת לאותה הפשטה של התהליך, היא האם הקידוחים מונעים את הצורך לבצע חפירה מוקדמת?

כך התמונה הופכת לפשוטה יותר

drilling-rig-863299_640לכל עבודת קידוחים, חשוב להזכיר כבר בנקודה הזו, יש חוקים משלה, כך שלא ניתן להתייחס אליהן כאל מקשה אחת. בכל זאת, אפשר לטעון כי אחוז ניכר מבין העבודות הנעשות בתחום לא מצריכות חפירות מוקדמות – זהו למעשה היתרון המרכזי שלהן. אם במקרה של קידוחים אנכיים הקידוח צריך להתבצע במספר שלבים, כולל החפירה המוקדמת, כאן אפשר להתמקד בעיקר: תכנון ראשוני (כפי שנראה בהמשך) ולאחר מכן תחילת הליכי הקידוח. גם כאשר נדרש לבצע חפירה עד לעומק מסוים, ייעשה הדבר לעומק הקטן ביותר האפשרי, על פי סוג העבודה. כשמגיעים אליו, אפשר להתחיל לבצע את הקידוח האופקי, מבלי כאמור שתיעשה פגיעה בסביבה או בהתנהלות של כל מי שעובר בה.

אם במקרה של קידוחים בשיטות אחרות דרוש לא פעם פרק זמן של שבועות או אפילו חודשים, כאן ניתן לעיתים לבצע את המלאכה כולה תוך לא יותר מאשר מספר ימים. מעבר לפשטות התהליך וקיצור הדרך לתוצאה הסופית המיוחלת, ניתן בדרך זו לחסוך כספים בשיעור משמעותי. ככל שהעובדה מתארכת ובעלי המקצוע פועלים בשטח, הרי, כך המחיר הכולל של הקידוח עולה.

ובכל זאת: יש צורך בתכנון

גם אם יש מקרים בהם קידוחים אופקיים אינם מצריכים חפירה מקדימה, כפי שראינו מעלה, ברור שאסור לקחת אותם כמובנים מאליהם. רוב החברות הפועלות בתחום ייצאו לדרך, עם פרויקט מסוים, רק לאחר שהן יבצעו את קידוח הניסיון הכל כך הכרחי. המטרה של הקידוח היא לבדוק את תנאי השטח ואת ההתאמה של הציוד אליהם. הניסיון מאפשר לחברות לדעת לקראת מה הן נערכות ולתכנן את המאפיינים הספציפיים של העבודה.

תוכן עניינים

שתף באמצעות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

המשך קריאה

שאלות - תשובות

בין השירותים וסוגי הקידוחים הניתנים על ידי החברה תוכלו למצוא:

קידוחים אופקיים
קידוח אינטגרלי HDD
קידוח בסלע HDD
קידוחים לקוי ביוב
קידוחים לקוי מים
קידוחים לקוי גז
קידוחים לקוי חשמל ותקשורת
קידוחי פלדה

בנוסף מעניקה החברה שירותי ייעוץ לקידוחים ולפרויקטים מורכבים.

חברתנו זכתה לבצע פרויקטים עבור מגוון של מאות חברות וגופים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא שמות כמו חברת אורנג', סלקום,HOT, בזק וחברת החשמל.

כחברת קידוחים מהמובילות בישראל זכינו לבצע פרויקטים מורכבים ומעניינים כאחד. בין הפרויקטים אותם ביצענו תוכלו למצוא למשל:

  • קידוח של 4 קנים 8" באורך 160 מ' באילת עבור חברת חשמל
  • קידוח לביוב בקוטר 10" באורך של 110 מ' בצומת הצ'ק-פוסט בחיפה עבור טר-ארמה.
  • "קידוח לביוב בקוטר 8" באורך 160 מ' בבסיס שיזפון בערבה עבור משרד הביטחון.
  • קידוחים באורך של 300 מ' רציפים בתל אביב עבור חברת הוט.

כל עובדי החברה הנם אנשים בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הקידוחים בכלל ובתחום הקידוחים האופקיים בפרט – בזכות עובדינו המנוסים, חברתנו צברה את המוניטין שלה בתחום זה.

אנו מעניקים ייעוץ לקידוחים למגוון גופים ובהם מהנדסים, קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות – כל אלו הם גופים שמבצעים באופן שוטף קידוחים שונים. אנו מאמינים שעל מנת להעניק שירות ייעוץ לקידוחים בצורה הכי טובה, יש להגיע למקום הקידוח עצמו ולערוך סריקות של המערכות הקיימות בשטח – רק לאחר מכן אנו מסיקים כיצד יש לבצע את הקידוח.

נגישות