ניווט: עמוד הבית // איך בדיוק מבצעים קידוחים אופקיים?

איך בדיוק מבצעים קידוחים אופקיים?

קידוחים אופקיים נחשבים למילה האחרונה בתחום, זאת בשל היתרונות הרבים שלהם, כמו למשל יכולתם להתמודד עם סוגי קרקע רבים, נתון המאפשר להם להתאים לכל סביבת מגורים בארץ ובעולם.

קידוחים אלו נעשים על מנת לפרוס תשתיות מתחת לאדמה, ואף מאפשרים לקצר את זמן העבודה, שכן עבודות קידוח אופקי מהירות פי כמה מכל צורת קידוח אחרת.

בעקבות העובדה שעבודות אלו מתבצעות מתחת לאדמה, הפגיעה בסביבה מצטמצמת באופן משמעותי וכך גם ההפרעה לשגרת החיים של הדרים מסביב. לדוגמה עבודות בכביש. בדרך כלל, עבודות כאלו כרוכות בלא מעט כאבי ראש עבור הנהגים המקומיים, אך לא כך המצב כשזה מגיע לקידוח אופקי. בקידוחים אלו, אין כל צורך בחסימת כבישים.

אז איך בעצם זה מתבצע?

אם למשל רוצים לבצע קידוח אופקי מתחת לכביש – מצד אחד לשני, תחילה יוצב רכב קידוח באחד הצדדים. אליו יחוברו צינורות שכוונו מראש אשר יחוברו למקדח, שיוציא לדרך את עבודות הקידוח. תפקידו של מקדח זה, הוא לחדור את הקרקע הראשונית ולהגיע לעומק הדרוש.קידוחים לקוי חשמל ותקשורת

השלב הבא כולל בדיקת תשתיות של איש טכני, אשר מבצע את עבודתו מעל לפני האדמה. בעזרת מכשור חדיש, מבצע איש הטכני מספר בדיקות, ורק לאחר שייתן אישור, ניתן יהיה להמשיך בעבודות הקידוח.

לאחר הבדיקות ועם קבלת האישור, המקדח ימשיך במסלולו ויסלול דרך תת קרקעית לצד השני. אלא שכדי להגיע לצד השני הוא זקוק לקצת עזרה. רגע לפני שהקידוח מושלם, "יפגוש" את המקדח מקדד, אשר לו שני תפקידים עיקריים: הרחבת החור בצד השני ומשיכת המקדח החוצה. בשלב הלפני אחרון החברה המבצעת תחבר סביבול למקדח ולמקדד, ובעזרתו תושלם הקדיחה עם השלמת החור בצד השני.

זמן שווה כסף

יש לציין, שכדי לבצע את העבודה בצורה מושלמת, ללא כל טעויות ובעיות במהלך הדרך, יש לבצע תכנון בתחילת הפרויקט. תכנון מדוקדק, הכולל ניתוח של העבודות לפרטים, פירוט השלבים ועוד, ימנע בעיות שונות בזמן העבודות, יאפשר לבצע אותן בפרק הזמן שתוכנן מראש ויותר מכך: יחסוך ללקוחות שהזמינו את השירותים לא מעט כסף על כוח אדם, שכירת ציוד ועוד.

תוכן עניינים

שתף באמצעות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

המשך קריאה

שאלות - תשובות

בין השירותים וסוגי הקידוחים הניתנים על ידי החברה תוכלו למצוא:

קידוחים אופקיים
קידוח אינטגרלי HDD
קידוח בסלע HDD
קידוחים לקוי ביוב
קידוחים לקוי מים
קידוחים לקוי גז
קידוחים לקוי חשמל ותקשורת
קידוחי פלדה

בנוסף מעניקה החברה שירותי ייעוץ לקידוחים ולפרויקטים מורכבים.

חברתנו זכתה לבצע פרויקטים עבור מגוון של מאות חברות וגופים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא שמות כמו חברת אורנג', סלקום,HOT, בזק וחברת החשמל.

כחברת קידוחים מהמובילות בישראל זכינו לבצע פרויקטים מורכבים ומעניינים כאחד. בין הפרויקטים אותם ביצענו תוכלו למצוא למשל:

  • קידוח של 4 קנים 8" באורך 160 מ' באילת עבור חברת חשמל
  • קידוח לביוב בקוטר 10" באורך של 110 מ' בצומת הצ'ק-פוסט בחיפה עבור טר-ארמה.
  • "קידוח לביוב בקוטר 8" באורך 160 מ' בבסיס שיזפון בערבה עבור משרד הביטחון.
  • קידוחים באורך של 300 מ' רציפים בתל אביב עבור חברת הוט.

כל עובדי החברה הנם אנשים בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הקידוחים בכלל ובתחום הקידוחים האופקיים בפרט – בזכות עובדינו המנוסים, חברתנו צברה את המוניטין שלה בתחום זה.

אנו מעניקים ייעוץ לקידוחים למגוון גופים ובהם מהנדסים, קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות – כל אלו הם גופים שמבצעים באופן שוטף קידוחים שונים. אנו מאמינים שעל מנת להעניק שירות ייעוץ לקידוחים בצורה הכי טובה, יש להגיע למקום הקידוח עצמו ולערוך סריקות של המערכות הקיימות בשטח – רק לאחר מכן אנו מסיקים כיצד יש לבצע את הקידוח.

נגישות